R.I.P

Igår vid maten började Erkki (Minnas pappa) berätta om mormor och morfar... Jag saknar dem väldigt mycket. Men det var inget jag insåg förrän igår... Jag minns att när jag var liten så var jag ganska blyg och rädd för dem, mest för att de pratade finska så jag inte förstod något av vad de sa haha! Men aa...när Erkki berättade om en massa saker de gjort...de verkade som så härliga personer. De var tydligen väldigt envisa! :o Kanske från dem jag fått min envishet? :)

De hade precis kommit till Sverige, så de var ju inte speciellt vana vid vissa saker. Morfar hade köpt en t-shirt, och han verkligen älskade den! Så tänkte han att han var tvungen att köpa en till t-shirt i samma märke. Han kollade på lappen...gick till affären och bad om t-shirts i märket "Size"..! Haha Erkki försökte förklara för honom att det betydde storlek...men han var så envis! xD

Haha och en gång hade morfar tydligen druckit lite..och han började bråka med Erkki. Erkki bara slog till honom så han fick en blåtira haha! Sen var han snäll efter det...;) Och när han dagen efter skulle till jobbet så frågade ju alla vad som hade hänt..han sa att det var hulliganer! :p

Jag minns att de hade så fint i sin lägenhet... och alltid när man kom dit fick man kakor, godis och en massa sötsaker. ^^ Och när Minna & Emma var unga fick de alltid en massa pengar av mormor, så fort de kom dit.
Åh, och deras hund..han var så söt! En liten fjärilshund! ^^ Alltid när man kom började han skälla och hoppa och allt! Grymt söt!
Önskar jag kunde träffa dem igen...^^

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jo...mormor och morfar var jättehärliga personer :-), väldigt måna om oss barnbarn... morfar brukade skämta med dig,mycket kiss och bajs humor..hehe och mormor bakade så god blåbärspaj....mysigaste var ju att va i stugan, och dricka sockerdricka och äta varm korv efter man bastat...och sen titta på tv serier sent tills sent... och titta ut genom fönstret och se månen lysa över åkerfältet...så mysigt....va sentimental man blir...jag saknar dem enormt :-(....men antar att de har det bra nu, kanske har de sin alldeles egna stuga i himlen?....jag tror det ;-) kraaam

2008-12-14 @ 16:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0