Skum Film

Idag var det skola som vanligt..vår lärare Magda har äntligen kommit tillbaka! Hon har varit mammaledig i cirka ett år nu...jag och många andra i klassen har saknat henne! Ändå känns det tråkigt att vi inte kommer ha Pernilla längre...gillar ju henne också. Skulle helst vilja ha båda två!

Vi kollade klart på Hard Candy, idag på svenskan... jag måste säga att jag tycker den var sådär. Den var konstig, och ganska långtråkig ärligt talat. Men en sak som Bosse sa, var faktiskt ganska intressant. Att man genom filmen ändrar sin åsikt om personerna...först tycker man att killen är en idiot som dejtar en mindreårig tjej, det första man tänker är pedofil! Men sen blir ju hon helt konstig, och då tycker man nästan synd om honom... Och i slutet får man reda på en hemsk sak om honom, och då vet man inte längre vem man ska "tycka om" längre.
För er som inte har sett den... se den inte! Men det är ju bara min åsikt...ni kanske tycker den är jättebra, och det får ni göra.

Imorgon ska jag och Pernilla snacka med min engelskalärare Louis, om betyget. Jag måste veta en sak...och det är att ifall jag bara får godkänt på lyssna-delen på nationella, kommer jag sänka mitt betyg då? För när jag snackade med henne innan om det, så lät det precis som det. Linn ska även vara med...eftersom hon fick Ig på ett nationellt, har Louis sagt att hon ska göra omprov, men det får man inte. Linn vill heller inte göra om provet. Hon hade skrivit bra, men hade bara missuppfattat uppgiften, så det är onödigt att skriva om. Gillar inte Louis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0