Sjung ut!



Haha var lite svårt att få en skarp bild eftersom Janne aldrig stod stilla! ^^

Igår var jag ju lite negativ...trodde det skulle bli en hemsk kväll, men jag hade fel! Det var väl bara något tillfälligt jag kände...pms anfall!
Först satt alla i vardagsrummet med en välkomstdrink och turades om att spela Guitarr Hero, vilket var ganska kul att se eftersom vissa aldrig hade spelat det förut! ^^ Sen skulle vi äta förrätt...det var en slags rulltårta fast med pastrami, creme fraiche, yogurt, ärtor och paprika! Det var faktiskt riktigt gott! :)
Till varmrätt blev det potatis och lax (som Janne hade fiskat upp)! Och till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljsås! Grymt gott!

Det blev även lite lekar så klart! Först spelade vi Djungel Buzz, och mitt lag kom tvåa, men vi var nära att vinna!! Sen spelade vi Norsk Karaoke! En person har gjort i ordning en skiva med olika låtar, helst låtar som de flesta känner till, och denna person får då inte vara me i leken, utan måste vara lekledare. Så är man två lag...en person går upp och får på sig ett par hörlurar. Det spelas upp en låt, och efter tio sekunder får personen börja sjunga med i låten! Det gäller att få sitt lag att höra vad det är för låt! Om laget inte kunnat gissa efter en viss tid får det andra laget gissa! Och tro mig...det är svårare än vad det låter! Det är inte alltid man har hört låten, och då får man försöka nynna med i alla fall...xD Plus att när man står där med hörlurarna över öronen så hör man ju inte sig själv sjunga...så även om man ibland tror att man sjunger jättehögt så sjunger man lågt, och knappt uttalar orden! Riktigt kul! Från den leken jag tagit bilden som ni kanske förstår! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0