Trasig ros



Jag vet, jag uppdaterade inget igår...men jag hade faktiskt varken ork eller tid. :)
Jag slutade skolan tidigt, men när jag kom hem hade jag bara ork för att spela guitarr hero! Och vid halv fem skulle jag till SE Trafikskola med Minna och Janne på handledarutbildning. Minna och Janne kom senare, så jag hann göra ett syntest där också...positivt! Jag behöver inte ha glasögon när jag kör! Men kommer ju ändå oftast ha linser så..^^
En annan rolig sak var att jag och Minna kände vår utbildningslärare, Marie! De två jobbar tydligen ihop, och så har Marie varit med på några av våra svenska lektioner förra året. Hon kom tydligen fortfarande ihåg mig och min muntliga redovisning som hon var riktigt stolt över! ;D

När vi kom hem runt halv nio gjorde de som ville, ihop några mackor, eftersom det var lite sent att laga mat. Jag gjorde så klart ihop en äggmacka! Mums! Ägg är det bästa man kan ha på en macka!
Men aja, tillbaka till gårdagen, klockan tio satt så klart jag och Minna och kollade på True blood! <3

Idag var faktiskt en ganska kul dag i skolan, först hade vi kulturhistoria, och eftersom jag och Linn typ var klara kunde vi bara sitta där och kolla i böcker. Efter det hade vi bild...och idag började vi med att göra ett självporträtt. Men det behöver inte vara en bild på en själv, utan det kunde vara vad som helst, som representerade en själv! :) Jag har börjat skissa på en kobra i stan som nästan skyddar en ros. Att kobran ska vara i stan och inte i skogen beror helt enkelt på att jag inte tycker om skogen! Visst, det kan väl vara fint...men ni som känner mig...insekter!
Som vissa vet står orm för förändring..och det tycker jag passar in på mig..ty jag har gått igenom så stora förändringar med mig själv. Och sist men inte minst rosen...den ska vara trasig och så, men ändå ska den nästan lysa. Att jag vill ha det så beror på att jag gått igenom mycket i mitt liv, men ändå klarat mig så pass bra. ^^

Hihi den bilden blir lite lik min tatuering jag ska göra någon gång...:) Jag ska ha något ord...love, hope eller strength...och sen en sån där liggande ros framför. Snyggt!

På svenskan hade jag och några andra muntlig redovisning, och det gick bra! Enligt Bosse var det "Toppen!" Jag ska känna mig stolt! :)
Resten av lektionen satt alla vi och snackade om hur vi ska göra med Emma...ingen vill ha henne som lärare! Vi lär oss inget så...och nu har vi fått ett häfte på 12 sidor med text på fram- och baksida. Den texten ska vi läsa igenom och svara på några frågor som även är med där. Grejen är att hon säkert har dyslexi eller något...för hon kan inte skriva eller prata så vi förstår! Hon skriver fel hela tiden...ingen fattar texten!
Vi bestämde att imorgon på historian ska alla säga det till henne att vi vill ha ett nytt häfte som vi kan läsa! Låter bra!

Snart ska jag ner och äta blodpudding, favorit! Efter det blir det träning, även om jag egentligen inte har någon lust...men jag måste!
Och tack, Evelina, för kommentarerna! ;) Du är visst söt på bilderna!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Blodpudding....visst kan va gott...hehe speciellt för en vampyr som dej, själv har jag inte ätit det sen jag va gravid, det var hemma hos minna....på kvällen när jag skulle fick jag faktist creepy vampyrvibbar i rummet eller vad man ska säga...hehe

2008-11-28 @ 07:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0