En liten dikt








Har inte gjort någonting idag faktiskt...eller jo nyss pluggade jag klart svenska, men annars har jag bara legat i sängen och lyssnat på musik.

Jag är inte så bra på att skriva dikter, men här är en liten dikt jag gjorde inom svenskan:

Låt mig bli rosen i solljusets sken.
Låt mig vara vacker även när natten är sen.
Låt mig få sakna, men även kännas vid.
Du är så långt borta, men ändå precis bredvid.
Marken den skakar och luften är kall.
Ändå står jag ståtligt, för dig jag älska gjort, gör och skall.
En ensamhet och oro förr i luften virvla omkring.
Att känna sådan oro är att känna ingenting.
Men du lät mig bli rosen i solljusets sken.
Du lät mig bli vacker även när natten blev sen.
Du lät mig få sakna, men ändå kännas vid.
Du är så långt borta, men ändå precis bredvid.


Kommentarer
Postat av: Elin

Fin dikt :)

2009-01-05 @ 23:07:50
URL: http://elintyp.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jättevacker!, du är ju jätteduktig på att skriva :)

2009-01-06 @ 13:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0