Köra brum brum bil

Usch, usch och återigen usch! Det är inte bara måndag...men det snöar också! Jag som var så säker på att det var slut på vintervädret! Blev så glad när man äntligen faktiskt kunde se asfalten...hoppas det slutar snöa snart och att det smälter över natten! :)

Säkerhetsbältet på, jag övningskörde igår för första gången! ^^ Jag satte mig bakom ratten, och Minna förklarade allt om växling för mig... till en början blev det panik! Det var precis som Minna hade varnat mig om..första gången man ska gasa känns det som bilen åker grymt fort, även om man bara kör i typ 5 km/h..! Men, men...tillslut gick det ganska bra!! Trodde att det skulle vara mycket svårare att svänga...det var ganska enkelt faktiskt. Det svåraste tycker jag nog var att växla ned till ettan...så mycket man måste komma ihåg! Bromsa in, trycka ner kopplingen, växla ner, och tillslut det allra svåraste...trycka ner gasen samtidigt som jag försiktigt lättar på kopplingen! Haha vi fick motorstop ett antal gånger! :)
Men jag måste säga att det var en underbar känsla! Riktigt underbar känsla! Jag kände mig vuxen för ett tag...^^
Förhoppningsvis ska jag få testa på att övningsköra igen imorgon...vill inte att det ska vara för långt mellan, eftersom jag då säkert kommer glömma bort det mesta haha!

Just nu är jag barnvakt...blä jag hatar det verkligen. Ifs är det ganska lugnt nu när han sitter framför tvn...men förut skulle han hålla på och spela Wii. *suck*

Vid åtta kommer Minna och Janne hem från träningen, och då är det min tur att träna! Ska ut på promenad med Fruttis och Myzan..förhoppningsvis! Blir lite tråkigt med det här vädret, om man säger så.

Ska bli skönt att kunna...prata ut! Tack för att ni finns där för mig, flickor! <3


Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Frida

Alltid <3

2009-03-05 @ 15:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0