Det är hemskt!

Ännu en tråkig tiiiisdag... det enda positiva med tisdagar måste nog vara att jag slutar halv ett. Skönt att slippa fotolektionerna om några veckor! :)

Jag var modig idag... när jag kom hem från skolan skulle jag laga lite lunch, och när jag öppnade skåpet för att ta ut en kastrull så såg jag en äcklig spindel där inne. Trots det lyckades jag sträcka in armen och ta kastrullen! Strongt! ;) Janne har dödat den nu i alla fall som tur är. Nu slipper jag gå omkring och tänka på den. ^^
När jag hade ätit satte jag mig framför tvn för att titta på Dr. Phil, och idag var det ett mycket intressant och ledsamt ämne, mobbning. Jaa, tårarna rann verkligen! :( Historien om killen som tagit sitt liv efter att ha blivit mobbad så länge, var verkligen hemsk. Jag förstår inte mobbning. Vad får man ut av det? Jag tror inte att man mår bra av att mobba andra.


Nu till något lite mer roligt! Jag hade en mycket trevlig fikastund med Clara i min klass igår! Det måste vi göra om! ^^ Dock hittade vi en död fågelunge på vägen dit... usch den var typ nyfödd, hade nästan inga fjädrar alls, bara en massa små fjun. :( Ville bara ta hand om den.. Vi flyttade in den från asfalten till busken med hjälp av ett blad och en liten pinne. Det kändes lite bättre i alla fall.. :)

Nu ska jag ersätta mina linser med glasögonen och slappa. Har precis pluggat kulturhistoria, känns skönt att uppgiften är gjord och klar.

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Evelina

såg oxå det avsnittet idag, :-(....hoppas du har det bra! puss och kram

2009-05-12 @ 19:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0