Pressen ökar

Åh, jag känner mig så seg just nu, och vill bara lägga mig i sängen! Jag har precis tränat, så mina små krafter har tagit slut helt... men det var i alla fall grymt skönt att komma igång igen! :) Hello, Summer -09!
Jag behövde inte köra speciellt mycket motion idag, eftersom vi redan hade sprungit ett antal kilometer på idrottslektionen. Stackars Jenny i min klass hade råkat glömma ena skon hemma, så hon fick springa barfota, och det var ju en hel del grus och stenar. Men hellre helt barfota, än att springa med endast en sko! "Man måste ju jämna ut det!"
Jag håller med dig, Jenny...!

Det blir tyvärr ingen bilkörning för mig förrän på Söndag, ty Minna och Janne har fullt upp. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
Vi får se om det händer något speciellt ikväll för min del, dock har jag inget planerat. Niclas kommer hem till Frida, och de behöver faktiskt vara ensamma med varandra ett tag. Sanna snackade om att hon skulle dra till Picasso och ta någon öl, om inte mer! Take it easy, girl...
My kommer väl antagligen vara med Jossan eller någon annan filur. Tråkigt nog anar jag att jag får spendera min fredag hemma med chipsskålen. Jaja, jag ska inte klaga allt för mycket...det är ju trots allt en ganska bra vän vid tillfällen som dessa!

Usch, det känns som det börjar närma sig nu. Snart är det verkligen dags att ta det där stora steget. Vad ska man plugga vidare till? Jag har ju funderat ganska starkt på journalism, men under de senaste dagarna har jag börjat tveka en aning. Jag gillar, eller snarare älskar djur, så det skulle ju vara kul att jobba med någonting sådant. Pratade lite med Anita om att plugga vidare, och hon drog några papper till mig om Djurskötare. Tveksamt det också. Minus- det finns inte i Skåne! Sen skulle jag ju hellre vilja bli veterinär än djurskötare, men det vet jag redan nu att det kommer aldrig ske! Alldeles för mycket plugg för min del. Jag vet, det låter väldigt slött... jag är slö! ;) Det är ju ganska långt kvar egentligen innan jag verkligen behöver välja, men jag känner ändå en stor press. Det som skrämmer mig mest inom journalism är just konkurransen. Jag borde inte vara rädd, men ändå är jag det. När jag pratade med Anette fick jag dock höra om något som hette typ ... "Poppis"...det var något liknande i alla fall! Så om man inte kom in på journalistikutbildningen, så kunde man istället gå där. Tyvärr så ligger det i Stockholm... usch att jag låter mig påverkas så mycket av platsen! Det borde inte spela sån stor roll. Men jag vill sååååå mycket plugga i skåne...

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Evelina

ja du...det är inte alltid lätt och veta vad man vill göra här i livet....men du har tid att bestämma dig..www.studentum.se är en bra sida där man kan söka på utbildningar.

Jag tror att du skulle kunna bli vetrinär om du verkligen vill, du är smart väldigt smart men visst plugga hårt är inte alltid det roligaste, men kan vara värt det i slutändan...hursomhelst det kommer gå bra,känn dig inte stressad livet är här och nu, de flesta av oss har en tendens att leva i framtiden, att lyckan och det perfekta finns där såsom tex den perfekta kroppen,förhållandet,jobbet osv och att det absolut inte finns plats för misslyckanden, men det är ur misslyckanden man också får möjlighet att lära sig så otroligt mycket.

Det finns så många valmöjligheter idag att vi glömmer bort var vi är här och nu, om man skulle istället koncentrerar sig på det... jag tror livet skulle kännas lättare.

Bara lite tankar från mig...hehe flummis som jag är ;-)

ha en trevlig helg! Kram/Eve

2009-05-15 @ 16:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0