Vaccin

*Suck*... då har man fått lite gjort i alla fall. Hämtade ut nya p-piller direkt efter skolan, och sen var det bara att direkt pallra sig hem och plugga! Inte direkt det roligaste, men väl gjort lättar det hjärtat en aning. Jag hatar när vi får en massa läxor på en gång! Sådan stress... Det går bra en liten stund när man sätter sig och pluggar, men sen börjar man ju tänka på att man har så mycket mer kvar! "Kommer det någonsin ta slut?" Något som blockerar hjärnan. Det känns som att hur mycket man än anstränger sig att få högen med böcker att försvinna, så växer den bara. För varje bok man kan plocka bort, läggs två nya på. Man börjar nästan undra om det ens är någon ide att anstränga sig.  
Jag har nu i alla fall övat och förberett mig lite inför muntliga som vi har på torsdag, läst igenom historian och gjort en av två engelskaläxor. Har på två timmar fått ganska mycket gjort egentligen...men det är mycket kvar! Och ovanpå allt...teori! Jag offrade min träning idag för plugget, vilket känns hemskt eftersom jag knappt minns när jag tränade sist. Aja.. jag antar att jag får försöka fokusera på att vara i alla fall en aning nöjd med min prestation.

Snart ska jag vaccinera mig, något jag haft mardrömmar om i flera nätter nu. :( Många frågar varför jag då ska ta den där sprutan... ja varför...eller varför inte? Jag vill inte bli sjuk i över en vecka så jag missar mer av skolan, jag vill inte dö..även om risken är väldigt liten vill jag hålla mig säker... Jag har ingen direkt speciell anledning. Men nu har jag bestämt mig! Said ska följa med mig... måste bara ta modet till mig och ringa honom, så ska vi gå dit tillsammans. Usch! Önska mig lycka till!

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar tills jag blir 18 år!
RSS 2.0